STOP

STOP - Σταματήστε την παιδική κακοποίηση μέσω της αποτελεσματικής εκπαίδευσης και της επαυξημένης πραγματικότητας

Το STOP στοχεύει στην καταπολέμηση της παιδικής κακοποίησης, προσφέροντας μια καινοτόμο μέθοδο μάθησης στους επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά/νέους σχετικά με την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης.

Αριθμός Συμφωνίας: 2019-2-HR01-KA205-061028

Χρηματοδότηση: Erasmus+ Διάρκεια: 12/2019 – 01/2022   


Πρόκληση

Η σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση παιδιών για σεξουαλικούς σκοπούς αποτελεί ένα από τα πιο ειδεχθή εγκλήματα, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις επιφέρει μακροπρόθεσμες ψυχοσωματικές και κοινωνικές ζημιές στα θύματα.

Σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO, σχεδόν 120 εκατομμύρια κορίτσια παγκοσμίως έχουν υποστεί σεξουαλική κακοποίηση τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους, ενώ άλλες διεθνείς έρευνες αποκαλύπτουν ότι περίπου το 20% των γυναικών και το 5-10% των αντρών έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής βίας ως παιδιά.

Η αντιμετώπιση του φαινομένου της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης έχει αποδειχθεί μια δύσκολη υπόθεση, δεδομένου ότι τα περισσότερα θύματα ντρέπονται και διστάζουν να καταγγείλουν τέτοια περιστατικά.

Καινοτομία

Το STOP στοχεύει στην καταπολέμηση της κακοποίησης και εκμετάλλευσης των νέων (9-18 ετών) προσφέροντας μια καινοτόμο μεθοδολογία μάθησης στους εργαζόμενους στον τομέα της νεολαίας σχετικά με την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης, βασισμένη σε ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτό θα είναι το πρώτο έργο που θα συνδυάσει την επαυξημένη πραγματικότητα και μια προσέγγιση σοβαρού παιχνιδιού για την ανάπτυξη της επαγγελματικής κατάρτισης και της παρέμβασης των παρευρισκομένων για την κακοποίηση των παιδιών.

Δράσεις

Θα αναπτυχθεί ένα μεθοδολογικό πλαίσιο – βασισμένο στη συλλογή σχολίων από ομάδες εστιασμένης συζήτησης και συνεντεύξεις/ερωτηματολόγια – με στόχο να βοηθήσει στην ανάπτυξη του σχεδίου κατάρτισης που αποτελεί τη βάση του παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας και του εκπαιδευτικού υλικού.

Comparative report (en)

Comparative report (gr)

The STOP methodological framework (en)

The STOP methodological framework (gr)

Στο πλαίσιο του έργου, θα δημιουργηθεί ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (AR game), καθώς και εκπαιδευτικό υλικό για την πρόληψη περιστατικών παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης. Το υλικό αυτό θα προσαρμοστεί σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην πλατφόρμα του παιχνιδιού, με σκοπό να προσφέρει στους επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά και νέους τα κατάλληλα εφόδια προκειμένου να αντιμετωπίσουν περιστατικά κακοποίησης.

You can download the AR game here.

Handbook – Training material for youth workers (en)

Handbook – Training material for youth workers (gr)

AR Game material – Age: 13-18 (gr)

(Infographic) Stop child abuse – Through effective training and augmented reality – Ages: 9-12 (en)

(Infographic) Stop child abuse – Through effective training and augmented reality – Ages: 13-18 (en)

Πέντε επαγγελματίες από κάθε χώρα θα λάβουν μέρος σε μια πενθήμερη εκπαιδευτική εκδήλωση και στη συνέχεια θα αναλάβουν να ενημερώσουν όλους τους αρμόδιους φορείς σχετικά με το έργο, μέσω εκδηλώσεων που γίνουν σε εθνικό επίπεδο. Στις εκδηλώσεις αυτές θα συμμετάσχουν επαγγελματίες που εργάζονται με νέους και παιδιά, εκπαιδευτικοί, εθελοντές που εργάζονται με παιδιά κάτω των 18 ετών, ΜΚΟ, σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώσεις γονέων και τοπικές αρχές.

Θα αναπτυχθεί ένα μεθοδολογικό πλαίσιο, το οποίο θα παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στους επαγγελματίες που εργάζονται με νέους, για την πιλοτική εφαρμογή του παιχνιδιού AR. Οι επαγγελματίες που θα συμμετάσχουν στην πιλοτική εφαρμογή θα κληθούν να παράσχουν σχόλια και τυχόν προτάσεις βελτίωσης.

Guidelines for the application of the STOP model (gr)

You can download the AR game here.
Privacy policy – http://www.erasmusstop.eu/privacy-policy

Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην παραγωγή αυτού του περιεχομένου δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντικατοπτρίζει αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών, και η Επιτροπή δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό.

Εταίροι του Έργου

ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας
Parents’ Association “Step by Step” (Συντονιστής Έργου - Κροατία)
European Digital Learning Network (Ιταλία)
Universidad de Valladolid (Ισπανία)
Asociacion Deses 3 (Ισπανία)
CCS Digital Education Limited (Ιρλανδία)
Emphasys Centre (Κύπρος)

Γράψτε ένα σχόλιο
ή ζητήστε βοήθεια.