Search
Close this search box.

ΚΜΟΠ | 5 δράσεις για ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο

inclusive education

ΚΜΟΠ | 5 δράσεις για ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο

inclusive education

Μια ελπιδοφόρα πρωτοβουλία για την προώθηση ενός συμπεριληπτικού σχολείου, όπου όλοι οι μαθητές θα μπορούν να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους ανεξάρτητα από το κοινωνικο-οικονομικό τους υπόβαθρο, δρομολογεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία δημοσίευσε στις 30 Ιουνίου 2022 Πρόταση Σύστασης του συμβουλίου «Δρόμοι προς τη σχολική επιτυχία»

Η εν λόγω πρωτοβουλία περιλαμβάνει μία σειρά μέτρων πολιτικής με στόχο την αντιμετώπιση πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, τη βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων, τωνβασικών δεξιοτήτων και της προώθησης της ευημερίας όλων των μαθητών-τριών καθώς και την ολοκλήρωση της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την προώθηση της ευημερίας όλων των μαθητών/τριών. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου, όπως περιγράφεται στο σχετικό κείμενο της Επιτροπής, περισσότεροι από 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι, ηλικίας 18-24 ετών, στην Ε.Ε έχουν εγκαταλείψει πρόωρα την εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ το 84,3% των ατόμων 20-24 ετών έχουν ολοκληρώσει την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στο ΚΜΟΠ επιδιώκουμε να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού σχολείου μέσα από μία σειρά εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Παρακάτω, παρουσιάζουμε 5 δράσεις μας προς αυτήν την κατεύθυνση.

  • Ένταξη μαθητών μεταναστών και προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα των χωρών υποδοχής

Συνεργαζόμαστε με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα για να καταγράψουμε και να προωθήσουμε βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές σε 6 ευρωπαϊκές χώρες για τη βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων και την επιτυχή ένταξη μαθητών/τριών μεταναστών και προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ συντονίζουμε 46 πιλοτικές εφαρμογές σε σχολεία, δομές ασυνόδευτων ανηλίκων και κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης με στόχο την άμεση ανταπόκρισή τους στην ένταξη παιδιών προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Παράλληλα, έχουμε δημιουργήσει τα εγχειρίδια CIRCLE, τα οποία έχουν λάβει έγκριση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για εκπαιδευτικούς Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, με σκοπό να τους βοηθήσουμε να αξιολογήσουν τις γνώσεις και την προηγούμενη μάθηση των νεοαφιχθέντων παιδιών προσφύγων, διευκολύνοντας έτσι την ένταξή τους στην εκπαίδευση. Τα εγχειρίδια είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτά, όπως η ελάχιστη γνώση της ελληνικής και/ή της αγγλικής γλώσσας, οι πολιτισμικές τους διαφορές και τα ψυχικά τραύματα που ενδεχομένως φέρουν.

  • Αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου

Έχουμε αναπτύξει εκπαιδευτική πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς με σκοπό τη βελτίωση των γνώσεών τους για την έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

  • Διαχείριση ΛΟΑΤΚΙ+ ζητημάτων στο σχολείο

Δημιουργήσαμε εκπαιδευτική πλατφόρμα για την κατάρτιση σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη αποτελεσματική διαχείριση και αντιμετώπιση ΛΟΑΤΚΙ+ ζητημάτων στο σχολικό περιβάλλον.

  • Προώθηση της ψηφιακής & κοινωνικής ευημερίας στο σχολείο

Αναπτύξαμε εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την προώθηση της κοινωνικής και ψηφιακής ευημερίας των μαθητών τους. Μέσα από αυτή την προσπάθεια επιδιώκουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με την ορθή χρήση των ψηφιακών μέσων ελέγχοντας, ταυτόχρονα, τους καθοριστικούς για την υγεία τους παράγοντες.

Μπορείτε να ενημερωθείτε για περισσότερες δράσεις μας για ένα σχολικό περιβάλλον που στηρίζει όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες εδώ: https://bit.ly/3o1fxRM.

Leave a comment
or ask for help