ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ #4 – Ο Ανοιχτός Εκπαιδευτικός Πόρος (OER) για καθηγητές-τριες είναι διαθέσιμος online! Είσαι καθηγητής-τρια, εκπαιδευτής-τρια, επαγγελματίας στον χώρο της εκπαίδευσης ή απλά ενδιαφέρεσαι να βελτιώσεις τις δεξιότητες κριτικής σκέψης;
Η ομάδα του PRACTICE ανέπτυξε μια σειρά διαδικτυακών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων, οι οποίοι είναι δωρεάν διαθέσιμοι στο πλαίσιο του Προγράμματος για την Πρόληψη της Ριζοσπαστικοποίησης. ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Το Πρόγραμμα για την Πρόληψη της Ριζοσπαστικοποίησης αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο που απευθύνεται σε καθηγητές-τριες και εκπαιδευτικό προσωπικό και έχει στόχο να τους βοηθήσει να αναπτύξουν την κριτική σκέψη των μαθητών σχετικά με αμφιλεγόμενα και ευαίσθητα θέματα. Το Πρόγραμμα θα προσφέρει υποστήριξη στους επαγγελματίες της Εκπαίδευσης προκειμένου να μπορούν να αξιοποιούν νέες προσεγγίσεις και μεθόδους για την καταπολέμηση της ριζοσπαστικοποίησης μέσα από την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Πρόκειται για έναν Ανοιχτό Εκπαιδευτικό Πόρο, ευέλικτο και προσαρμόσιμο στις ανάγκες του κάθε χρήστη, ο οποίος παρέχει θεωρητικό περιεχόμενο, στρατηγικές, καινοτόμες προσεγγίσεις, πρακτικές ασκήσεις και μη τυπικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ:
Παρακολούθησε το Πρόγραμμα PRACTICE! ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Το Πρόγραμμα PRACTICE χωρίζεται σε δύο μέρη.
Το Πρώτο Μέρος περιλαμβάνει μια εισαγωγή στην έννοια της ριζοσπαστικοποίησης, σε συνδυασμό με θεωρητικές πτυχές και μεθόδους για την ανάπτυξη έξι θεματικών ενοτήτων που σχετίζονται με τις δεξιότητες κριτικής σκέψης. Η κριτική σκέψη δεν απαιτεί μόνο την προσέγγιση γεγονότων, λέξεων και κειμένων με γνώμονα τη λογική. Για να μπορεί κάποιος να σκεφθεί κριτικά θα πρέπει να έχει ανοιχτό πνεύμα και να είναι έτοιμος να δεχθεί και να κατανοήσει τη διαφορετικότητα και την πολυφωνία που υπάρχει στον κόσμο μας. Θα πρέπει να προσεγγίζει με προσοχή τις πηγές πληροφόρησης – ιδιαίτερα τις διαδικτυακές - να μάθει πώς να επικοινωνεί και να ακούει τους άλλους, αλλά και πώς να διαχειρίζεται με αποτελεσματικό τρόπο καταστάσεις συγκρούσεων. Για αυτούς τους λόγους, το Πρώτο Μέρος του Προγράμματος εστιάζει στις εξής θεματικές ενότητες:
Το Δεύτερο Μέρος περιλαμβάνει μια λίστα περισσότερων από 50 μη τυπικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, τις οποίες μπορούν να εφαρμόσουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη, προκειμένου να προσεγγίσουν αμφιλεγόμενα ζητήματα στα οποία οι μαθητές-τριες ενδεχομένως να έχουν διαστρεβλωμένες απόψεις ή/και πολωμένες θέσεις. Στόχος του μέρους αυτού είναι να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τα απαραίτητα εργαλεία για να ενθαρρύνουν και να συντονίζουν την ανταλλαγή απόψεων και την κριτική ανάλυση ιδεών και αντιλήψεων σχετικά με ευαίσθητα ζητήματα, καθιστώντας την τάξη έναν ασφαλή και δημοκρατικό χώρο συζήτησης. Μέσα από την προσέγγιση και αντιμετώπιση αμφιλεγόμενων ζητημάτων, οι εκπαιδευτικοί θα συμβάλουν στη διάπλαση κριτικά σκεπτόμενων πολιτών, ικανών να οικοδομήσουν ανοιχτές, ανθεκτικές και ανεκτικές κοινωνίες. Οι μη τυπικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν καλύπτουν τα ακόλουθα θέματα:
ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ; Ήδη περισσότεροι από 80 καθηγητές-τριες σε 6 χώρες έχουν συμμετάσχει στα εκπαιδευτικά σεμινάρια του προγράμματος PRACTICE και εφαρμόζουν τις δραστηριότητες αυτές με τους μαθητές τους.
Μείνε συντονισμένος-η για τη διαδικτυακή ημερίδα που θα διοργανώσουμε τον Ιανουάριο! Επικοινώνησε μαζί μας στο [email protected] ! ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ PRACTICE Το έργο PRACTICE, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2018 με συντονιστή το Centro per lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη, δοκιμή και διάδοση ενός προγράμματος Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ευρωπαϊκού επιπέδου για εκπαιδευτικούς, με έμφαση στην προώθηση των κοινωνικών, πολιτικών και διαπολιτισμικών ικανοτήτων καθώς και της κριτικής σκέψης των μαθητών/ριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό την πρόληψη της ριζοσπαστικοποίησης.
Οι δραστηριότητες του έργου διεξάγονται σε 6 ευρωπαϊκές χώρες: Ιταλία, Αυστρία, Δανία, Γερμανία, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο.
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. |