Το ΚΜΟΠ μαζί με τους οργανισμούς XWHY και Πανεπιστήμιο του Βίλνιους (Λιθουανία), Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), CSI (Κύπρος), OTB International (Βέλγιο), και το Πανεπιστήμιο της Ισλανδίας, υλοποίησαν τα τελευταία δυο χρόνια την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία PLACEDU με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων στην ανώτατη εκπαίδευση και την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που αντιμετωπίζονται κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παράλληλα, παρείχε υποστήριξη στο ακαδημαϊκό προσωπικό για τη μετάβαση σε διαδικτυακές μεθόδους διδασκαλίας και την προσαρμογή των πόρων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Ανάμεσα στα κύρια αποτελέσματα του έργου είναι ο Ψηφιακός Κοινωνικός Χώρος, ένας χώρος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που ενισχύει τις ψηφιακές δεξιότητες του προσωπικού της ανώτατης εκπαίδευσης και διευκολύνει τη συμμετοχή των φοιτητών στην εξ αποστάσεως μάθηση. Η πλατφόρμα προωθεί την αλληλεπίδραση μεταξύ των διαδικτυακών σπουδαστών, αξιοποιεί μικτά περιβαλλόντων μάθησης, διευκολύνει την παρακολούθηση των σπουδαστών για σημάδια κοινωνικής απομόνωσης και παρέχει ομότιμες δραστηριότητες, μεταξύ άλλων.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε μια εθνογραφική έρευνα μέσω κινητών τηλεφώνων (mobile ethnography) σε όλες τις χώρες εταίρους σχετικά με τις εμπειρίες μαθητών και εκπαιδευτικών για την ηλεκτρονική μάθηση και ψηφιακή διδασκαλία. Τα συμμετέχοντα άτομα (20 μαθητές και 12 εκπαιδευτικοί) περιέγραψαν τις εμπειρίες τους, αξιολόγησαν το επίπεδο ευημερίας τους χρησιμοποιώντας emojis. Τα σχόλια των μαθητών αφορούσαν συχνά τους καθηγητές και την τεχνολογία, ενώ τα σχόλια των καθηγητών επικεντρώνονταν στην προσωπική στάση και το μέλλον. Συνολικά, τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές είχαν θετικές εμπειρίες ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.
Στην Ελλάδα, το ΚΜΟΠ οργάνωσε ενημερωτικές εκδηλώσεις για να αναδείξει τη σημασία της εκπαίδευσης στην ψηφιακή μετάβαση και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς και προγράμματα κατάρτισης ειδικά για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.
Το PLACEDU προσέφερε πολύτιμες ιδέες και εργαλεία για το μέλλον της ψηφιακής εκπαίδευσης στα ανώτερα ιδρύματα, αντιμετωπίζοντας κρίσιμες εκπαιδευτικές προκλήσεις στον ψηφιακό χώρο και μετασχηματίζοντας την ανώτερη εκπαίδευση μέσω καινοτόμων ψηφιακών λύσεων. Το έργο συμβάλει επίσης στη βελτίωση της συνεργασίας, τη ισότητας και της καινοτομίας, μέσω της ενίσχυσης της ποιότητας της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή.