Η «ρουμπρίκα αξιολόγησης» είναι μια διαδεδομένη τεχνική αξιολόγησης των εκπαιδευομένων που αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στα σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης. Όπως επισημαίνουν οι Lauren Anstey και Gavan Watson, «η ρουμπρίκα για την αξιολόγηση εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης προσφέρει στους εκπαιδευτικούς ένα πλαίσιο, με κριτήρια και επίπεδα επίτευξης, για την αξιολόγηση της καταλληλότητας ενός εργαλείου ηλεκτρονικής μάθησης για τις ανάγκες των μαθητών τους και για τα δικά τους μαθησιακά αποτελέσματα και το πλαίσιο της τάξης».
Μια «ρουμπρίκα» για την αξιολόγηση εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει διάφορες βασικές διαστάσεις, όπως η λειτουργικότητα, η χρηστικότητα, η παιδαγωγική ευθυγράμμιση, η τεχνική υποστήριξη, η προσβασιμότητα και το απόρρητο των δεδομένων.
Στο πλαίσιο της λειτουργικότητας, η «ρουμπρίκα» αξιολογεί τα χαρακτηριστικά του εργαλείου, τις επιλογές προσαρμογής και τις δυνατότητες ενσωμάτωσης με υπάρχοντα συστήματα. Η ευχρηστία επικεντρώνεται στη διεπαφή χρήστη του εργαλείου, τη διαισθητικότητα και την προσαρμοστικότητα σε διαφορετικά στυλ μάθησης. Η παιδαγωγική ευθυγράμμιση εξετάζει πόσο καλά το εργαλείο υποστηρίζει διδακτικές στρατηγικές και προωθεί την ενεργό μάθηση, ενώ η τεχνική υποστήριξη αξιολογεί τη διαθεσιμότητα των πόρων, την τεκμηρίωση και την ανταπόκριση της ομάδας υποστήριξης του εργαλείου. Η προσβασιμότητα εξετάζει τη συμβατότητα του εργαλείου με υποστηρικτικές τεχνολογίες και τη συμμόρφωση με τα πρότυπα προσβασιμότητας. Τέλος, το απόρρητο των δεδομένων διασφαλίζει την προστασία των ευαίσθητων πληροφοριών των φοιτητών και την τήρηση των σχετικών κανονισμών περί απορρήτου.
Χρησιμοποιώντας «ρουμπρίκες αξιολόγησης», τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις κατά την επιλογή των εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης που ανταποκρίνονται καλύτερα στις συγκεκριμένες ανάγκες τους και παρέχουν τη βέλτιστη μαθησιακή εμπειρία για τους μαθητές τους.
Μια «ρουμπρίκα» για την αξιολόγηση εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα στους καθηγητές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, να βελτιώνουν την ποιότητα των εμπειριών ηλεκτρονικής μάθησης, να προωθούν τη συνοχή, να υποστηρίζουν την επαγγελματική ανάπτυξη και να δίνουν προτεραιότητα σε προσεγγίσεις με επίκεντρο τον φοιτητή.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Ρουμπρίκα για την Αξιολόγηση Εργαλείων Ηλεκτρονικής Μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, διαβάστε το άρθρο https://er.educause.edu/articles/2018/9/a-rubric-for-evaluating-e-learning-tools-in-higher-education