F.R.I.E.N.D.E.S.K. - Υποστηρίζοντας τις Εκπαιδευτικές Ενταξιακές Ανάγκες: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για Παιδιά
Στόχος του έργου είναι η μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού παιδιών ηλικίας 0-6 ετών που προέρχονται από περιθωριοποιημένες κοινότητες.
Αριθμός Συμφωνίας: 2019-1-IT02-KA201-062355
Χρηματοδότηση: Erasmus+ Διάρκεια: 09/2019 – 02/2022
Πρόκληση
Η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα και πολυδιάστατα κοινωνικά ζητήματα, τα οποία επηρεάζουν καταλυτικά τον ψυχισμό των παιδιών, ιδιαίτερα στις ευαίσθητες ηλικιακές κατηγορίες 0-6 ετών. Σύμφωνα με την έρευνα του Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Θεμάτων και Πολιτισμού (EACEA) “Tackling Social and Cultural Inequalities through Early Childhood Education and Care in Europe”, που δημοσιεύθηκε το 2009, ειδικά τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που εκτίθενται στην φτώχεια είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, αφού σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης μπορεί να εμφανίσουν σημαντικά μαθησιακά αλλά και συμπεριφορικά προβλήματα.
Γι’ αυτό τον λόγο, η διαχείριση της εκπαιδευτικής ένδειας/αναλφαβητισμού δεν σχετίζεται μόνο με την αύξηση των εγγεγραμμένων παιδιών σε νηπιακούς και προσχολικούς σταθμούς, αλλά και με την ανάπτυξη ενός κοινωνικού, εκπαιδευτικού και οικονομικού πλαισίου που θα ενεργοποιεί ολόκληρη την κοινότητα.
Καινοτομία
Το F.R.I.E.N.D.E.S.K. είναι ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που επιδιώκει τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού σε παιδιά ηλικίας 0-6 ετών που προέρχονται από περιθωριοποιημένες κοινότητες. Με βάση την εφαρμογή του καινοτόμου μοντέλου «Εκπαίδευση & Φροντίδα στην πρώιμη Παιδική Ηλικία» (ECEC), το F.R.I.E.N.D.E.S.K. προβλέπει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος εκπαίδευσης και επικοινωνίας, στο οποίο του οποίου δάσκαλοι, εκπαιδευτές, επαγγελματίες της υγείας και εθελοντές θα συνεργαστούν ώστε να προσφέρουν στα σπίτια των παιδιών αυτών υποστήριξη και φροντίδα με θετικό πρόσημο, χωρίς κοινωνικό αποκλεισμό αλλά με κοινωνική ένταξη και ενσυναίσθηση.