INTEGRATED 

INTEGRATED: Προώθηση της ουσιαστικής ένταξης των Παιδιών Υπηκόων Τρίτων Χωρών στην Εκπαίδευση

Ενίσχυση της επιτυχούς συμμετοχής των νεοαφιχθέντων παιδιών υπηκόων τρίτων χωρών στην εκπαίδευση και συμβολή στην καταπολέμηση των διακρίσεων.

Αριθμός συμφωνίας: 776143

Χρηματοδότηση: AMIF Διάρκεια: 02/01/2018 – 01/01/2020   

Integrated logo

Πρόκληση

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου το 10% του πληθυσμού έχει γεννηθεί σε διαφορετική χώρα από αυτή που διαμένει, ενώ το 5% του ποσοστού αυτού αφορά παιδιά ηλικίας κάτω των 15 ετών. Αν και παρατηρούνται διαφορές μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε., τα παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο τείνουν να έχουν χαμηλότερες εκπαιδευτικές επιδόσεις και είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψουν το σχολείο νωρίτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά.

Η ενεργός συμμετοχή στην κοινωνία, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση και στις κοινωνικές δραστηριότητες, είναι πολύ σημαντική για την ενσωμάτωση των παιδιών μεταναστών. Για τον λόγο αυτό, το συμπεριληπτικό σχολείο και η στήριξη της μαθησιακής προσπάθειας των παιδιών αυτών αποτελούν σημαντικές στρατηγικές κοινωνικής ενσωμάτωσης των μεταναστών.

Καινοτομία

Στόχος του έργου είναι η ενίσχυση της επιτυχούς συμμετοχής παιδιών υπηκόων τρίτων χωρών στην εκπαίδευση και η συμβολή στην καταπολέμηση των διακρίσεων που μπορεί να υφίστανται στο εκπαιδευτικό περιβάλλον στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία.

Δράσεις

Πραγματοποιήθηκε έρευνα στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία, προκειμένου να χαρτογραφηθεί η υφιστάμενη κατάσταση όσον αφορά στην ένταξη των μαθητών τρίτων χωρών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας για την υποστήριξή της.

Διαβάστε την Έκθεση για την Ελλάδα, στα αγγλικά και τα ελληνικά.

Ένα Μοντέλο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε πιλοτικά σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία. Το Μοντέλο περιλαμβάνει γλωσσική και ακαδημαϊκή υποστήριξη, προσέγγιση και συνεργασία, καθώς και διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Επισκεφθείτε την Πλατφόρμα Υποστήριξης Εκπαίδευσης

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθοδήγηση σε μαθητές γυμνασίου υπηκόους τρίτων χωρών από μεγαλύτερους φοιτητές (φοιτητές/πτυχιούχους πανεπιστημίου ή φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με μεταναστευτικό υπόβαθρο). Οι Μέντορες θα λειτουργήσουν ως πρότυπα, προσφέροντας υποστήριξη και καθοδήγηση πάνω στις σπουδές, τη μάθηση και το σχολικό σύστημα. Στο πλαίσιο αυτό, ένα Εγχειρίδιο για Μέντορες αναπτύχθηκε και τέθηκε στη διάθεση των εκπαιδευμένων συμβούλων για να τους βοηθήσει στη διάρκεια της διαδικασίας καθοδήγησης.

Διαβάστε το Εγχειρίδιο για Μέντορες, στα Αγγλικά και στα Ελληνικά.

Δημοσίευση φυλλαδίου με πληροφορίες σχετικά με διάφορες πτυχές της σχολικής φοίτησης, όπως τα επίπεδα εκπαίδευσης, τα δικαιώματα και οι ευθύνες των φροντιστών, η φοίτηση, η εργασία στο σπίτι, οι σχολικοί όροι και οι διακοπές, καθώς και πώς οι γονείς μπορούν να υποστηρίξουν τη μάθηση των παιδιών στο σπίτι.

Διαβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο, στα αγγλικά και στα ελληνικά.

Ένας οδηγός για την ανάπτυξη και εφαρμογή σχολικών πολιτικών και σχεδίων δράσης για την πολυπολιτισμικότητα διανεμήθηκε σε σχολεία για να τα βοηθήσει στη διαδικασία.

Διαβάστε τις οδηγίες για τα σχολεία, στα αγγλικά και στα ελληνικά.

AMIF
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην παραγωγή αυτού του περιεχομένου δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντικατοπτρίζει αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών, και η Επιτροπή δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό.

Εταίροι του Έργου

ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας
Λογότυπο CESIE
CESIE (Ιταλία)
InteRed (Ισπανία)
Canary Wharf Consulting
Canary Wharf Consulting (Ηνωμένο Βασίλειο)
Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
EPA (Βέλγιο) 

Γράψτε ένα σχόλιο
ή ζητήστε βοήθεια.