MINGLE

ΣΜΊΓΚΛ: Γλώσσα των μεταναστών και κοινωνική ένταξη

Βοηθώντας τους μετανάστες να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και τις συνολικές γνώσεις τους σχετικά με τις επίσημες διαδικασίες και πρακτικές της χώρας υποδοχής.

Αριθμός συμφωνίας επιχορήγησης: 527834-LLP-1-2012-GR-GRUNDTVIG-GMP

Χρηματοδοτείται από: Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης – Grundtvig Διάρκεια: 11/2012 – 10/2014   

Λογότυπο έργου "Σμίξτε"

Πρόκληση

Η μετανάστευση αποτελεί βασική στήριξη της αύξησης του εργατικού δυναμικού και κοινή πρακτική μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ιδίως σε επαγγέλματα με χαμηλότερη ειδίκευση. Χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος έχουν τροφοδοτηθεί με μετανάστες που φθάνουν από τα Βαλκάνια τα τελευταία 15 χρόνια.

Παρά τον μεγάλο αριθμό μεταναστών εντός της ΕΕ, εντοπίζονται σοβαρά εμπόδια στην πρόοδο και την ένταξή τους στις αγορές εργασίας υποδοχής, κυρίως όσον αφορά τις κακές γλωσσικές τους δεξιότητες, τη μη αναγνώριση των προσόντων και της εμπειρίας τους και τη γραφειοκρατία και τις επίσημες διαδικασίες που απαιτούνται για τη δημιουργία νέας ζωής, την απόκτηση επίσημων εγγράφων κ.λπ.

Καινοτομία

Στόχος του σχεδίου ήταν η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η διευκόλυνση της ένταξης στην τοπική κοινωνία των διακινούμενων εργαζομένων, βελτιώνοντας την πρόσβασή τους σε μαθήματα γλωσσικής κατάρτισης και σε άλλο υλικό καθοδήγησης και παροχής συμβουλών, το οποίο μπορεί να βοηθήσει αυτές τις περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας υποδοχής.

Δράσεις

Πραγματοποιήθηκε μια ανάλυση αιχμής, βασισμένη σε βιβλιογραφικές ερευνητικές και ομάδες εστίασης, για τον εντοπισμό των κύριων αναγκών των διακινούμενων εργαζομένων στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Κύπρο.

Ανάπτυξη διαδικτυακής, εύκολης πρόσβασης, εύχρηστης εφαρμογής εξ αποστάσεως μάθησης (DLA) και του αντίστοιχου εκπαιδευτικού περιεχομένου, για τη διδασκαλία της γλώσσας της χώρας υποδοχής στους μετανάστες. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο για τη γλώσσα υποδοχής περιλαμβάνει βασικές δεξιότητες επικοινωνίας (χαιρετισμός, ψώνια, μετακίνηση κ.λπ.), οι οποίοι συμπληρώνονται με τομεακό λεξιλόγιο για τους τομείς εργασίας που λαμβάνουν συχνότερα μετανάστες εργαζόμενους σε κάθε χώρα.

Το υλικό διδασκαλίας γλωσσών συμπληρώθηκε από έναν οδηγό επιβίωσης στη μητρική γλώσσα των μεταναστών για την έναρξη μιας νέας ζωής στη χώρα υποδοχής, συμπεριλαμβανομένων κατευθυντήριων γραμμών για την εγγραφή στις τοπικές αρχές, την εύρεση τόπου διαμονής, τη λήψη κοινωνικής ασφάλισης κ.λπ. Οι κατευθυντήριες γραμμές και οι επίσημες διαδικασίες συνοδεύονταν από χρήσιμους συνδέσμους προς τοπικούς δικτυακούς τόπους, όπου μπορείτε να κατεβάσετε έντυπα και άλλο υλικό.

Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην παραγωγή αυτού του περιεχομένου δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντικατοπτρίζει αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών, και η Επιτροπή δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό.

Εταίροι του Έργου

ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας
EXODUS Α.Ε. (Συντονιστής – Ελλάδα)
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Ελλάδα)
Anziani e μη σόλο
Anziani e Non Solo (Ιταλία)
Κυπριακό Ινστιτούτο Νευροεπιστημών και Τεχνολογίας (Κύπρος)

Γράψτε ένα σχόλιο
ή ζητήστε βοήθεια.