HOMBAT

HOMBAT - Καταπολέμηση homophobic και transphobic εκφοβισμό στα σχολεία

Στόχος του HOMBAT είναι η δημιουργία ενός στέρεου και βιώσιμου πλαισίου για την πρόληψη και καταπολέμηση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στα σχολεία.

Αριθμός συμφωνίας επιχορήγησης: 764746

Χρηματοδοτείται από: Rec Διάρκεια: 01/10/2017-31/09/2019

Λογότυπο έργου Hombat

Πρόκληση

Η έκθεση του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (FRA) του 2016 με τίτλο «Επαγγελματικά μιλώντας: προκλήσεις για την επίτευξη της ισότητας για τους ΛΟΑΤ ανθρώπους» αποκάλυψε τον εκτεταμένο εκφοβισμό των ΛΟΑΤ ατόμων σε σχολεία σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι επαγγελματίες τονίζουν ότι πολλά κράτη μέλη δεν διαθέτουν πολιτικές και μηχανισμούς εφαρμογής, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές ΛΟΑΤ. Όταν εφαρμόζονται μέτρα κατά του εκφοβισμού, αυτά είναι συχνά γενικά και μπορούν να είναι αναποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού για συγκεκριμένους λόγους γενετήσιου προσανατολισμού ή ταυτότητας φύλου. Άλλα ευρήματα περιλαμβάνουν την έλλειψη αντικειμενικών πληροφοριών σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου στα σχολεία, την έλλειψη κατάρτισης των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των σχολείων σχετικά με τα θεμελιώδη δικαιώματα των μαθητών ΛΟΑΤ, καθώς και χαμηλά επίπεδα ευαισθητοποίησης και γνώσης σχετικά με τις ανάγκες των ΛΟΑΤ.

Καινοτομία

Το HOMBAT συμβάλλει στην πρόληψη και καταπολέμηση της ομοφοβίας και της τρανσφοβίας (HT) στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Λιθουανία, προωθώντας την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού ht στα σχολεία, οικοδομώντας τις ικανότητες των εκπαιδευτικών/σχολικών συμβούλων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού HT, ενισχύοντας τη συνεργασία πολλών ηθοποιών για την καταπολέμηση του εκφοβισμού ht στα σχολεία και αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον εκφοβισμό ht στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Δράσεις

Έχει διεξαχθεί έρευνα σε κάθε χώρα για να χαρτογραφηθεί η εθνική κατάσταση όσον αφορά τον εκφοβισμό από ht στα σχολεία. Έχουν συλλεχθεί ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα από την εκπαιδευτική κοινότητα και άλλους σχετικούς επαγγελματίες και γονείς. Μετά από εκτενή ανάλυση δεδομένων, οι σχετικές εθνικές και συγκριτικές εκθέσεις καταρτίστηκαν και δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο του 2018, συμπεριλαμβανομένου ενός σκιαγραφίου κοινών θεμάτων και διαφορών μεταξύ των χωρών εταίρων, καθώς και συστάσεων πολιτικής σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Μπορείτε να διαβάσετε τις εκθέσεις ΕΔΩ.

Αναπτύχθηκαν εκπαιδευτικά προγράμματα/προγράμματα για την ανάπτυξη ικανοτήτων/κατάρτισης σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι κύριοι στόχοι ήταν:

– Παροχή ικανοτήτων σε συμβούλους σχολείων (ή σχετικούς επαγγελματίες), ώστε να είναι σε θέση να εκπαιδεύσουν τους εκπαιδευτικούς για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον,

– Παροχή κατάρτισης στους εκπαιδευτικούς για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού.

– Ενίσχυση των γνώσεων και των ικανοτήτων των σχολικών συμβούλων/επαγγελματιών και των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικότερα το φαινόμενο του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στα σχολεία.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης και τα εγχειρίδια των εκπαιδευτών/εκπαιδευομένων λειτούργησαν ως δομές υποστήριξης παρακολούθησης για συμβούλους και εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με την εφαρμογή αυτής της κατάρτισης. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης είναι διαθέσιμη στα ελληνικά, αγγλικά και λιθουανικά. Χρησιμοποιείται ως ένα εικονικό περιβάλλον μάθησης όπου οι χρήστες μπορούν να βρουν τις online ενότητες και εγχειρίδια, να συμμετάσχουν σε μαθησιακές δραστηριότητες, να χρησιμοποιήσουν εργαλεία αξιολόγησης για να αξιολογήσουν την απόδοσή τους και να επικοινωνήσουν με άλλους μαθητές και εκπαιδευτές.

REC
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην παραγωγή αυτού του περιεχομένου δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντικατοπτρίζει αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών, και η Επιτροπή δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό.

Εταίροι του Έργου

ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας
CARDET (Κύπρος)
Αποδοχή (Κύπρος)
STICHTING Παγκόσμια Συμμαχία για την Εκπαίδευση ΛΟΑΤ (Ολλανδία)

Ομάδα ανάπτυξης της πολυμορφίας VSI (Λιθουανία)

Γράψτε ένα σχόλιο
ή ζητήστε βοήθεια.