HOPEFUL

Hopeful - Υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική διδασκαλία ανάγνωσης, γραφής, αριθμητικής και ψηφιακών δεξιοτήτων σε παιδιά προσφύγων

Το HOPEFUL στοχεύει στην προώθηση της επιτυχούς ένταξης των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση και στη βελτίωση των σχολικών τους επιδόσεων.

Αριθμός Συμφωνίας: 2019-1-MT01-KA201-051267

Χρηματοδότηση: Erasmus+ Διάρκεια: 10/2019-09/2021   


Πρόκληση

Ως αποτέλεσμα των πολέμων και της προσφυγικής κρίσης, ένα σημαντικό ποσοστό των παιδιών προσφύγων που διαμένουν σήμερα στα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν μείνει εκτός εκπαίδευσης εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ πολλά δεν έχουν πάει ποτέ στο σχολείο, αν και είναι σχολικής ηλικίας. Παρά το γεγονός ότι τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι τα παιδιά προσφύγων έχουν χαμηλότερες εκπαιδευτικές επιδόσεις και είναι πιθανότερο να εγκαταλείψουν το σχολείο νωρίτερα, οι εκπαιδευτικές πολιτικές από τα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν καθυστερήσει στην αντιμετώπιση των αναγκών των προσφύγων μαθητών.

Οι μαθητές που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες στην προσαρμογή στο νέο μαθησιακό περιβάλλον, οι οποίες εντείνονται από το γεγονός ότι δεν γνωρίζουν τη γλώσσα της χώρας υποδοχής. Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες και τα εργαλεία προκειμένου να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών αυτών.

Καινοτομία

Αναπτύσσοντας ένα διαγνωστικό εργαλείο για την αξιολόγηση των κενών και των γνώσεων των παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο στην ανάγνωση, τη γραφή, την αριθμητική καθώς και στις ψηφιακές τεχνολογίες και βελτιώνοντας τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών κατά τη διδασκαλία αυτών των θεμάτων, το έργο HOPEFUL στοχεύει στην καλύτερη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών μεταναστών/στριων και προσφύγων, μειώνοντας την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και βελτιώνοντας παράλληλα την ένταξή τους στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Δράσεις

Αξιολόγηση και ανάλυση, σε εθνικό επίπεδο, των δεξιοτήτων που χρειάζονται οι καθηγητές/τριες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την αποτελεσματική διδασκαλία ανάγνωσης, γραφής, αριθμητικής και ψηφιακών δεξιοτήτων στα παιδιά προσφύγων και / ή μεταναστών.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη και βελτίωση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών να διδάξουν αποτελεσματικά γραφή, ανάγνωση, αριθμητική και ψηφιακές δεξιότητες στα παιδιά προσφύγων.

Τα διαγνωστικά εργαλεία – που θα χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς – αξιολογούν τις γνώσεις γραφής, ανάγνωσης, αριθμητικής και την ψηφιακή επάρκεια, τα κενά και τις ανάγκες των μαθητών με ελάχιστη γνώση της γλώσσας υποδοχής ή/και της αγγλικής.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί ως εικονικό περιβάλλον μάθησης, όπου οι χρήστες θα βρίσκουν online εκπαιδευτικές ενότητες & εγχειρίδια, θα συμμετέχουν σε μαθησιακές δραστηριότητες, θα χρησιμοποιούν εργαλεία για να αξιολογούν την απόδοσή τους ή/και να επικοινωνούν με άλλους μαθητές ή/και εκπαιδευτές.

Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην παραγωγή αυτού του περιεχομένου δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντικατοπτρίζει αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών, και η Επιτροπή δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτό.

Εταίροι του Έργου

ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας

Solidarity and Overseas Service Malta (Μάλτα)
CARDET (Κύπρος)
CESIE (Ιταλία)
Verein Multikulturell (Αυστρία)

Γράψτε ένα σχόλιο
ή ζητήστε βοήθεια.