Με μια πρώτη διαδικτυακή συνάντηση τον περασμένο Φεβρουάριο, ξεκίνησε το Erasmus+ πρόγραμμα Dive In Dialogue, στο οποίο συμμετέχει το ΚΜΟΠ. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην επέκταση των Διαλογικών Συναντήσεων στην Ευρώπη προκειμένου να βελτιωθεί η ενσωμάτωση των μαθητών και μαθητριών που προέρχονται από ευάλωτα περιβάλλοντα στην κοινωνία και την εκπαίδευση.
Στην εναρκτήρια αυτή συνάντηση, οι εταίροι είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους και να παρουσιάσουν το έργο τους, ενώ συζήτησαν για την εκπαιδευτική πρακτική που θα εφαρμοστεί, συμφώνησαν ως προς το χρονοδιάγραμμα και τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν κατά τα τρία χρόνια του έργου και συζήτησαν σχετικά με τους ρόλους και τις αρμοδιότητες που θα αναλάβει ο κάθε οργανισμός.
Πρώτη δραστηριότητα μάθησης/διδασκαλίας/κατάρτισης (LTTA)
Στις 28 Απριλίου 2022, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η πρώτη εκπαιδευτική δραστηριότητα LTTA πάνω στις Διαλογικές Συναντήσεις. Περισσότεροι από 50 εκπαιδευτικοί από 6 χώρες συμμετείχαν σε αυτή την πρώτη συνάντηση, η οποία διήρκεσε σχεδόν 4 ώρες.
Τη συζήτηση άνοιξε ο καθηγητής Ramón Flecha, δημιουργός των Διαλογικών Συναντήσεων και έναν εκ των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως ως προς τον κοινωνικό αντίκτυπο του έργου του, ενθαρρύνοντας τους/τις συμμετέχοντες/ουσες να υλοποιήσουν εκπαιδευτικές δράσεις που έχουν ήδη αποδειχθεί επιτυχημένες σε διάφορα πλαίσια. Ο καθηγητής Flecha μοιράστηκε τις γνώσεις που έχει αποκομίσει μέσα από έρευνα δεκαετιών σχετικά με το πώς η παροχή καλύτερης γνώσης, ιδίως στις πιο ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, μπορεί να αλλάξει τις ευκαιρίες στη ζωή τους.
Στη συνέχεια, η Δρ Sandra Racionero, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Winsconsin-Madison, παρουσίασε τις τελευταίες επιστημονικές έρευνες στον τομέα των κοινωνικο-νευροεπιστημών σχετικά με το πώς μαθαίνουμε καλύτερα. Η παρουσίασή της επικεντρώθηκε στις επτά αρχές της διαλογικής μάθησης ως τη θεμελιώδη βάση για να επιτύχουν οι Διαλογικές Συναντήσεις τα βέλτιστα αποτελέσματα για όλους τους συμμετέχοντες.
Η María Vieites Casado, ερευνήτρια στο CREA (Community of Research on Excellence for All), εξήγησε βήμα προς βήμα την εφαρμογή των Διαλογικών Συναντήσεων, δίνοντας έμφαση στις πιο πρακτικές τους πτυχές. Η παρέμβασή της συνοδεύτηκε από δύο μαρτυρίες από επαγγελματίες που εφαρμόζουν Διαλογικές Συναντήσεις εδώ και χρόνια. Αρχικά, η Rachel Snape, Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Milton Road στο Cambridge του Ηνωμένου Βασιλείου, μοιράστηκε τα επιτυχή αποτελέσματα που έφερε η εφαρμογή των Διαλογικών Συναντήσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ στη συνέχεια ο Pedro Filipe Matos αναφέρθηκε στη δική του εμπειρία και στα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν με την εφαρμογή των Διαλογικών Συναντήσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Μετά από κάθε συνεδρία υπήρξε χρόνος για ερωτήσεις και απαντήσεις, όπου οι συμμετέχοντες/ουσες μπορούσαν να συζητήσουν και να μοιραστούν τις σκέψεις και τις προτάσεις τους.
Αν θέλετε να εφαρμόσετε Διαλογικές Συναντήσεις στην τάξη/στο σχολείο σας ή θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Αφροδίτη Αζάρη, Υπεύθυνη Διαχ/σης του έργου Dive in Dialogue, στο [email protected] ή στο τηλ. 2103637547.